På salg!
samlet-400 (1)

Spesialpris: André Bjerke 100 år. Festboks med samlede dikt på lydbok.

kr 2.275,00 kr 1.561,00

Kategori:

Produktbeskrivelse

Bjerke-AndreRiksmålsforbundets medlemmer får nå et tilbud om kjøpe festboksen med André Bjerkes samlede dikt på lydbok, fremført og produsert av datteren Vilde Bjerke til dikterens 100-årsjubileum i 2018.

André Bjerke var en av landets fremste kulturpersonligheter og for riksmålsbevegelsen en kjent og kjær lederskikkelse i en tid da språkstriden raste som verst.

Riksmålsforbundet har gleden av å tilby medlemmene denne festboksen med CD-er til en svært fordelaktig pris: kr 1490 + porto kr 71. Butikkprisen kr er 2275, og du sparer kr 714.

Den elegante og innholdsrike samleboksen, beige utenpå og vinrød inni, har et flott forsidebilde av André Bjerke utenpå, tatt mens hans fremførte sin egen prolog «En seiler og en konge» for kong Olav på hans 70-års dag i Colosseum. Det er også avbildet to håndskrevnediktfragmenter fra André Bjerkes notatbøker på utsiden av boksen.

Samleboksen inneholder: 1) Alle Bjerkes 17 diktsamlinger på 17 CD-er, fordelt på 5 CD-samlinger. 2) En personlig biografi om André Bjerke skrevet av Vilde Bjerke, og 3) Et lekkert lite,
gjennomillustrert minneskrift om André Bjerke, utgitt i god tid i forkant av dikterens 100 års jubileum i 2018.

Minneskriftet inneholder mye nytt og unikt stoff om André Bjerke som ikke har vært vist offentlig før: Bla. bilder hentet fra Vilde Bjerke private fotoarkiv: et barnebilde av dikteren, samt bilder av Bjerke, Odd Eidem og Carl Keilhau; utdrag fra André Bjerkes barnediktsamling, hans håndskrift som 7-åring og 10-åring, håndskrevne diktfragmenter fra dikterens notatbøker, en tegning og to silhuetter laget av André Bjerke selv, samt annet interessant biografisk stoff om forfatteren.

Minneskriftet har, i tillegg til en grundig biografi skrevet av Oddvar Granly, også uttalelser om ulike sider av Bjerke, skrevet av William Nygaard, Jan E. Hansen, Øystein Brekke, Peter Normann Waage, Lars Roar Langslet, Bjørn Carling og Vilde Bjerke, samt en fin oversikt over Bjerkes priser, utmerkelser, og utgivelser.